My Year in Sterling Heights!

3 months already

Sorry voor mijn trouwe volgers dat het veel te lang is geleden dat ik een blog heb geschreven. Maar mijn Amerikaanse leven is echt busy!! Ik ga verder waar ik de laaste keer ben geëindigt, dus dit wordt wss een lange blog. Dus veel lees plezier!!

Dinsdag 18 oktober moest Amy, Emily, Emma en ik naar de ‘morning announcements' om over varsity volleybal te praten. Het was leuk om mee te maken hoe chaotisch de morning announcements eigenlijk zijn! LoL. Die avond hadden we weer een wedstrijd en we hadden weer gewonnen, dit keer met 3-1.
Woensdag moesten de sophomores en Juniors een belangerijke test maken en de seniors kregen informatie over ‘college'. Voor mij dus niet heel nuttig, maar natuurlijk wel belangerijk voor de andere seniors. Toen we alle informatie hadden gekregen, gingen we naar de kantine en moesten we een handafdruk maken op papier en dat komt dan in de ‘hallway' te hangen, van alle seniors. Toen dit klaar was gingen we een film kijken en hoe toepasselijk het was ‘Remember The Titans'. Ik had nog nooit van deze film gehoord, maar het is echt een goede film. De film gaat over een football team dat bestaat uit blanke en zwarte mensen en dit geeft dan raciale spanningen. Helaas hadden we niet genoeg tijd om de film af te kijken.
Donderdag hadden we weer een wedstrijd. We hadden deze wedstrijd ook gewonnen en dat betekent dat we KAMPIOEN zijn geworden van onze league. Ik vond dat dus best goed enzo, maar het blijkt dus dat dit eigenlijk niet zoveel voorstelt. Het draait allemaal om districts, regional en state.
Zaterdag was het PJ's verjaardag, maar omdat Michigan een football game had en PJ daar naar toe ging, vierden we het zondag. Zaterdag zijn Lisa en ik naar de ‘mall' geweest en we zijn ook naar een snoepwinkel geweest waar ze snoep verkopen door de jaren heen. Was echt super leuk om te zien, omdat je hier dingen tegen kwam die je vroegen zo lekker vond! Zaterdagavond gingen we met het team naar Amy. Nadat bijna iedereen weg was bleven Emily, Amy en ik nog over. We besloten om een ijsje te gaan halen. Toen we bijna weer thuis waren, deed Emily's auto het niet meer. Rara hoe kan dat...?? Ze had geen gas meer in de auto. LOL!! Amy haar vader bellen en hij kwam ons gas brengen, zodat we weer verder konden, haha.
Zondag hadden we dus PJ's verjaardag gevierd. We zijn uiteten geweest in Detroit en daarna door de stad gelopen.
Oké, voordeel van Amerika? Je kunt alle leuke programma's zien!! Haha. Zo wist ik natuurlijk dat Bruno Mars (jaja, nog steeds een mega fan!!) de host was bij Saturday Night Live. Ik weet niet of julie dit kennen, maar elke zaterdagnacht is er een andere bekend persoon die dit host en het is altijd grappig. Julie die mij kennen, weten hoe grappig ik Bruno Mars vind, dus dit was dan ook zeker hilaries. Heb me kapot gelachen en al heel vaak terug gekregen. Haha sorry Pap en Mam, je bent hier nog niet vanaf!

Dinsdag hadden we onze laatste officiele wedstrijd en dat betekent dat het Senior Night was. Emily, Amy en ik kregen van ons team speeches over onszelf en dat was echt super leuk en lief om te horen. Ook kregen we voor de wedstrijd een speech, maar kon het alleen niet zo goed horen omdat de microfoon niet echt werkte, haha. We hebben van de ‘underclassmen' een super lieve teddy beer gekregen en een hele gave poster! Helaas hadden we deze wedstrijd wel verloren en dat had niet gehoeven.

Donderdag was het dan aan de seniors om de huizen van de ‘underclassmen' te tpingen! Dit betekent dat je hun huis ‘versierd' met toiletpapier. Aangezien er maar 3 seniors zijn en dus 9 andere huizen, duurde het echt super lang. In het begin vond ik het super leuk om te doen, haha, natuurlijk, ik had dit nog nooit gedaan. Maar 9 huizen is echt veel, dus het was een lange nacht.
Zaterdag hadden we weer een toernooi, maar dit was ons slechtste toernooi ooit! We speelden helemaal niet goed en waren dan ook na 4 wedstrijden al klaar. Zaterdagavond ging ik naar Amy voor mijn eerste ‘pumking carving'! Dit is echt super leuk om te doen haha. Ik wist alleen niet zo goed wat ik wou maken, dus had ik maar het traditionele greepy gezicht gemaakt!
Zondagochtend was had tijd voor senior pictures. Dit is iets wat elke senior doet. Er komt een fotograaf bij je thuis of je gaat naar een studio en maakt foto's voor in het ‘yearbook' en ook gewone foto's voor jezelf. Dit is dus iets wat ik thuis nooit zou doen en julie weten ook hoe leuk ik het vind om op de foto te gaan, haha. Maandag hadden we onze eerste district game. Dit betekent dat je tegen teams speelt in je eigen district. Omdat we slecht hadden gespeeld zaterdag, gingen we vandaag trainen. Gelukkig dit keer niet 3,5 uur, maar een uurtje. Na de training gingen we met z'n allen naar coachs' huis voor dinner en hebben we de film ‘miracle' gekeken. Dit gaat over het Amerikaasne Olympische ice hockey team die eigenlijk heel slecht zijn, het team dat al 4 keer heeft gewonnen, Rusland, moet verslaan. Het is echt een super goede film!!

Maandag was het dan zover, onze eerste district game tegen Ford. Als je een district game verliest is het volley seizoen over. We hadden Ford al iets van 4x ofzo verslagen, maar dit keer was het anders. Ik weet niet hoe dat gaat hier, maar voor district is iedereen echt super enthousiast en spelen ze veel beter enzo, echt raar vind ik. Maar Ford speelde dus goed en wij waren erg slecht. Gelukkig waren we nog wel beter en hadden we deze wedstrijd met 3-0 gewonnen. Maar coach was niet blij.
Dit betekende dan ook een lange training op dinsdag. Oké, 3.5 uur is al lang, dit keer hadden we 4 uur training en veel conditie.
Woensdag hadden we weer een district game, dit keer tegen Ike. We speelden erg goed, maar helaas was Ike beter en hadden we verloren. Dit betekent dus dat het volleybal seizoen nu voorbij is. Ik heb ook besloten om geen andere sport te gaan doen, omdat we anders niet op vakantie kunnen ivm de verplichten die er bij komen kijken.
Na de wedstrijd was het tijd voor Trick or Treat. We gingen als skittles. Eigenlijk mocht je maar tot 8 uur langs te huizen, maar wij begonnen pas om kwart voor 8, dus zijn we iets langer doorgegaan. Het was super leuk om dit mee te maken, ookal was het steen koud! Altijd leuk gratis snoep! :p
Dit weekend was mijn eerste weekend dat ik niks hoefde te doen. Zaterdag heb ik eerst lekker lang uitgeslapen en daarna wezen shoppen met Lisa en haar moeder en 's avonds een film gekeken. Vandaag pumpking carving gedaan en weer een film gekeken. Het was erg fijn om even zo'n lekker rustig en relaxed weekend te hebben na al die drukte. Vanaf nu zal mijn High School leven er heel anders uitgaan zien, omdat de volleybal is afgelopen. Ik heb nu dus veel meer vrije tijd, ga daar eerst van genieten en als ik me ga vervelen zie ik dan wel weer wat ik ga doen.

Misschien hebben sommige van julie wel gehoord over de orkaan Sandy in het Oosten van Amerika. Ik wil even laten weten dat ze hier niet langs komt, althans niet erg. We hebben hier wel heel veel regen en dik harde wind, maar daar blijft het ook bij!

Ik vind het echt super jammer dat het volleybal seizoen voorbij is, want het team is echt super leuk! Ik denk dat het voor mijn lichaam wel goed is, want alles begon zeer te doen. Ik ben dit intensieve natuurlijk niet gewend zoals de rest dat wel is. Ik ben echt blij dat ik dit mocht meemaken, het was echt een super ervaring! Ik realiseer me nu pas echt hoe snel dit allemaal gegaan is. Ik kan mijn eerste training nog herinneringen als de dag van gisteren! Ik ga echt genieten van mijn 8 maanden die ik hier nog heb, want voordat ik het weet ben ik al weer terug. De tijd vliegt hier echt voorbij!!

Wist je datjes..

  • mijn gastgezin niet strijkt?
  • Amerikanen heel erg open zijn?
  • mijn gastgezin nog nooit van gourmetten had gehoord? Vond ik wel interessant haha
  • er overal echt knettertje veel Amerikaanse vlaggen hangen?
  • iedereen hier tapijt heeft?
  • er hier heel veel politie is, maar ze dan in gewone auto's rijden?
  • ik al 3 maanden niet meer heb gefietst? Jaja Nederlanders, kunnen julie je dat voorstellen?
    Surprised
  • ze hier aan Saturday school doen?
  • iedereen op school een keycord draagt voor hun sleutels?

Loves from America,,
Jette

‘For those who stay will be champions!'

Reacties

Reacties

Amke

Dus je moet eerst weer leren fietsen als je terug bent;):p?
Haha.

Xxx

Kim

Pas nu maar op voor de kilootjes! na de volleybal ging het bij mij ook mis ;)

Nienke

Oh Jette niet meer gefietst!? ;)
Super leuk om weer een verhaaltje te lezen, kijk uit naar de volgende :)
Xx

Carla

Ha Jette,

Nu even genoeg gevolleybald? Er blijft denk ik nog een hoop leuks over om te doen in de States! Als ik dat zo hoor, hoef je je niet te vervelen. Fijn dat je het zo getroffen hebt met je 'pleeg'ouders, die weten ook steeds iets leuks te bedenken. En je vriendinnen van de volleybal zul je vast wel blijven zien, denk ik? Gaan jullie ook wel eens samen uit of ben je altijd bij iemand thuis?
Ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe je de verkiezingen daar ervaren hebt. Of kwam het je de neus uit?

Ik wens je nog hele fijne maanden,

liefs, Carla

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active