My Year in Sterling Heights!

Homecoming!

Zoals ik al zei had ik afgelopen week spirit week. De school was helemaal versierd en ook de leerlingen. Niet iedereen is heel erg fanatiek in deze week, maar sommige hebben we echt de ‘school spirit'. Je zou denken dat het raar is om al de leerlingen in ‘aparte' kleren te zien, maar het was eigenlijk normaal. Sommige amerikanen kleden zich echt apart, dus als er ieamnd rondloopt als een mickey mouse kijk ik daar al niet eens meer van op. Vrijdag was dan de homecoming game. Vrijdag middag hadden we eerst ‘Pep Assembly', dit betekent dat ze iedereen enthousiast gaan maken voor de game. De ‘homcoming court' werd voorgesteld, leerlingen mochten taart in het gezicht van de leraren gooien en andersom, deden het dansteam en cheerleaderteam een optreden en kwam natuurlijk het football team navoren om ons enthousiast te maken voor de game. 's Avonds gingen we eerst naar de parade en daarna was de game. Ik snap nog steeds niet veel van American Football, het is echt ingewikkeld, maar het was wel gezellig. De volgende dag was het dan eindelijk Homecoming. We gingen eerst naar Amy om daar foto's te maken en daarna gingen we met z'n allen uiteten. Homecoming begon om 19.00 uur en het was echt super leuk. Jaja Pien, heb ze het ‘we no speak americano dansje' aangeleerd!! De DJ was trouwens erg slecht, bijna alleen maar van dat ‘pretend that I am driving a car music' zoals Anouk en ik dat zouden zeggen, meer van dat gangsta muziek :P. Beter doen ze Ruud ofnie Pien? :P Na homecoming dance gingen we bowlen en daarna hadden we een sleepover bij Amy. Homecoming was echt super. Het is uitgaan op water :P Hahah, ja het enige wat je kon drinken was water!

Afgelopen donderdag hadden we weer een volleybal game tegen Ford. Even wat dingen over de volleybal. Voordat we beginnen wordt het National Antum gespeeld. Daarna word elke speler voorgesteld en tijdens de wedstrijd hebben we een ‘announcer'. Dit betekent dat tijdens de game van alles wordt gezegt, bijv: ‘Now for Stevenson number 4 Jette Blokhuis with a kill' or ‘For Stevenson serving number 4 Jette Blokhuis' of nouja eigenlijk is het Jetta Blokhouse! Maar het is wel super leuk om dit allemaal me te maken. We hebben deze wedstrijd trouwens met 3-1 gewonnen. Je speelt hier trouwens 3 gewonnen sets. Ik kwam er laatst achter dat je op deze website (http://www.maxpreps.com/m/team/default.aspx?gendersport=girls,volleyball&schoolid=d487f854-8bb7-482b-803c-190efb3383eb&season=fall&teamlevel=59a4c93d-374c-42ea-9b7f-87e1e51f1336) kun je meer informatie vinden over ons volleybal team. Zo ben ik al 4x ‘Player of the Match' geworden, wat ik helemaal niet wist :P.

Ik heb trouwens afgelopen vrijdag Nederlanders ontmoet! De vrienden van de ouders van Amy kennen een Nederlands stel dat hier in Amerika woont. Ze wonen hier nu 5 maaden en blijven hier voor 2/3 jaar voor werk. Het was erg leuk om Nederlands te kunnen praten, maar ook erg wennen, ik wist sommige woorden gewoon echt niet meer in het Nederlands! Heb ook hun nummer gekregen, dus als ik een keer iets met ze wou doen kon ik ze bellen. Ze waren echt super aardig!

Verder ging ik afgelopen week gewoon naar school, niks bijzonders. En hebben Lisa en ik ‘Chocolat Chip Coockies' gemaakt, OMG die zijn echt zo lekker! Deze week wordt ben ik erg druk, met jawel, volleyball, we hebben 2 ‘away games' en zaterdag toernooi at Stevenson! J

Wist je datjes...

  • Amerikanen alleen met een vork eten en als ze met mes en vork eten, eerst het mes weer neerleggen en dan de vork in de andere hand nemen en dan pas eten?
  • Sommige volleybal regels anders zijn:?
    - Zo mag de bal het plafond raken aan je eigen kant.
    - Mag de libero serveren
    - Mag je het net helemaal niet aanraken.
  • In de supermarkt al je spullen al in plastic zakken wordt gestopt?
  • Amerikanen echt knetterje veel reclame op tv hebben. En ik blij ben dat ze Digital Video Recorder hebben, dus dat ik de reclame kan skippen.
  • De tafels en stoelen op school aan elkaar vast zitten en dat ik daar daar nog steeds niet aan gewend ben? :P
  • Mijn school echt mega groot is en je dat in de ‘Hallway' gewoon platgedrukt wordt?
  • Ze net als in de films, hun boeken op de armen dragen in plaats van in hun tas, omdat de boeken hier echt super zwaar zijn?
  • Je hier niet één eigen klas hebt, maar voor elk vak een andere klas. Gemengd met Sophomores, Juniors en Seniors?
  • De kluisjes hier lang zijn, net zoals in de films, en dat je echt precies je nummer moet draaien, dat je er niet ietsjes vanaf mag zitten en dat dat vreselijk irritant is? ;)
  • Amerikanen heel erg vriendelijk en complimenteus zijn.
  • Elke ‘Test' die ik hier heb gemaakt nog een multiple choice was en dat je voor je toets nog vragen mag stellen, je ‘notes' door mag kijken, je ‘notes'soms mag gebruiken, etc.
  • Ik me dood erger aan de scheidsrechters hier, omdat die vaak echt super blind zijn en niemand er wat van zegt?
  • De gele schoolbussen er precies het zelfde uitzien als in de film.
  • Al mijn coaches in mijn volleybal ‘carrière' sowieso iets gemeen hebben, namelijk: ‘Jette lach eens', ja ook hier herhaald mijn coach dat vaak genoeg :P
  • De relatie tussen leraren en leerlingen heel anders is dan in Nederland?
  • Je op school echt overal ‘points' voor kunt krijgen? Je krijgt niet alleen ‘points' voor je ‘test' maar ook voor je huiswerk, notes, soms moet mijn hostfamily mijn ‘grades' onderteken en zelfs daar krijg je ‘points' voor.

Lots of love

'Life always offers you a second chance, it's called tomorrow'

Reacties

Reacties

joke evers

Hey Jette
Geweldig, wat heb je weer veel nieuwe dingen meegemaakt.
Super om te lezen. Geniet nog maar lekker ervan.
Dikke knuffel vanuit Albergen!!

wilma

oh wat een leuk verhaal jette gelukkig heb je je het naar je zin en vermaak je je.ik ben nu al benieuwd naar je volgende verhaal veel plezier daar en genieten voor dat je het weet is het voorbij!!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active