My Year in Sterling Heights!

Update.....

Hey!!

Ik weet dat het al weer 2 weken geleden is dat ik wat heb geschreven, maar de reden waarom ik vorige week niks heb geschreven is omdat ik 3 dagen ziek ben geweest. Had de griep en had dus niet echt veel meegemaakt. Ik was al een paar weken verkouden en vorige week maandag was ik ziek. Ben maandag thuis gebleven, dinsdag geprobeerd om naar school te gaan, want we hadden 's avonds wedstrijd. Ik heb het 3 uurtjes volgehouden en toen toch maar naar huis gegaan. 's Avonds wel naar de wedstrijd gegaan, want vollyebal is erg belangrijk hier. En gelukkig hadden we gewonnen met 3-2! Volgende dag niet naar school geweest, maar donderdag ging het al weer een stuk beter. Donderdag weer naar school geweest en we hadden ook weer een ‘game' donderdag tegen Chappawa Valley, deze hebben we gewonnen met 3-1!
Zaterdag 6 oktober hadden we weer een toernooi, gelukkig was het dit keer thuis! Dit betekende dat we wel meer moesten regelen, maar in ieder geval niet zo vroeg eruit moesten en niet zo laat weer thuis waren. En we hebben voor het eerst een toernooi gewonnen. Jaja we zijn 1ste geworden!!

Laughing

Toen het toernooi was afgelopen, ging ik samen met Amy en haar vrienden naar ‘haunted house'. Ik vond het eingelijk helemaal niet eng, heb alleen maar gelachen. Was wel super leuk om te zien hoe het hier allemaal gaat met halloween. Mensen hebben zelfs al hun huizen versierd met allemaal enge dingen. Die zondag kwam familie van Lisa langs. Het was super leuk om weer nieuwe mensen te ontmoeten. Ze bleven hier eten en dat was erg gezellig.

Maandag was het weer een gewone schooldag, maar we hadden dinsdag een ‘home game' dat betekent dat we de dag ervoor een ‘pasta party' hebben bij iemand. Dit keer was het bij ons! Het hele team en coaches komen dan bij jou thuis en je gaat met z'n alles pasta eten. Dit is altijd erg gezellig en ook dit keer was het geslaagd! Btw, als we een ‘away game' hebben moeten we die dag ‘dressed up' naar school. Dit betekent dat je een rok of een jurk ofzo draagt. Je zult miss denken ik draag zo vaak een rok/jurk naar school. Ja, hier is dat niet normaal, Amerikanen kleden zich niet ‘mooi' als ze naar school gaan. We hadden trouwens de ‘game' van dinsdag gewonnen. Dit was een belangrijke game, want hun stonden 2de en wij 1ste met maar 1 wedstrijd verschil. Ze hadden dus alleen nog maar van ons verloren en de rest ook gewonnen. We staan dus nu nog steeds eerste met 7-0, en we hebben nog 3 wedstrijden te gaan. Ook werd deze wedstrijd op tv uitgezonden, zo belangrijk was het. Omdat we zo goed hadden gespeeld, kregen we woensdag een ‘day off'. Dat was echt een wonder, want dit hebben we nog niet eerder gehad. En we kregen vrijdag ook nog eens een ‘day off'. Dus coach was erg tevreden met ons!

Laughing

Omdat we woensdag geen training hadden, had ik eindelijk tijd om te winkelen. Forever 21 is echt mijn winkel. Ze hebben er super leuke kleren voor een prikkie. En aangezien ik maar 1 koffer mee mocht nemen, had ik natuurlijk bijna geen winterkleren en die heb ik nu toch wel nodig. Ja, het begint hier helaas ook nu kouder te worden.

Vrijdag brachten PJ en Lisa mijn naar Jackie (een vriend van hun). Zij gaat naar University Michigan inhet plaastje Ann Arboren ik mocht daar blijven vooreen nacht om te zien hoe het in ‘college' gaat.Dit was echt super leuk om mee te maken. Vrijdagavond zijn we naar haar vrienden geweest, dat was echt super gezellig. De volgende dag was het ‘homecoming game' voor Universtiy Michigan en dat is echt een ‘big deal'. Jackie is in een ‘fraternity', dit is een soort van club, weet niet hoe ik het anders moet uitleggen, haha. Maar je hebt een fraternity of girls en een fraternity of boys. Zaterdag ochtend gingen we naar de fraternity of boys toe, om daar gezamelijk te ontbijten. Nouja ontbijt, het was hotdogs, hamburgers, pasta, koekjes, etc. Daarna gingen we naar ‘teilgate party', dit is een feestje waar studenten en fans zich voorbereiden op de wedstrijd. Rond 3 uur gingen we richting het stadion en omg wat is dat groot. Er kunnen bijna 110.000 mensen in!! Ik heb helaas niet veel foto's kunnen maken, want ja hoor Jette heeft ook een keer een weekend vrij en het gaat regenen.

Undecided
Tijdens de wedstrijd heeft het bijna alleen maar geregent en Lisa en ik zijn dan ook naar 2 uur weggegaan. We hadden het super koud en ‘football' blijft een moeilijke sport om te begrijpen. Er zijn echt zo veel regels, ik snap er nog steeds niks van. Dus naar 2 uur in de kou en regen te hebben gezeten, gingen Lisa en ik naar ‘the mall'. Dit winkelcentrum was dicht in de buurt, dus dat was goed te doen.

Mijn weekend was dus echt super leuk, was echt heel leuk om te zien hoe het ‘studentenleven' hier is. Vandaag heb ik lekker gerelaxed. Eerst uitgeslapen,toen naar de supermarkt geweest. Desupermarkt is hier erg groot, maar hethandige isis datzeboven de gangen borden hangen met wat je in die gang kunt vinden, dus super makkelijk!Zondag is eigenlijk mijn enige dag dat ik bijna niks hoef te doen, naast huiswerk. Volgende week weer gewoon school en dinsdag en donerdag weer 2 ‘away games'. Zaterdag weer geen toernooi, dus weer lekker dagje vrij.

Wist je datjes...

  • Amerikanenerg hygienisch zijn?Elk klaslokaal heeft tissue's en handgel en je kunt zelfs extrapunten krijgt als je die meeneemt van huis?
  • leerlingen altijd hun 'backpack' meenemen als ze naar de toilet gaan?
  • er elke morgen een 'moring announcement' is? En dat dit ong. de laatste 10 minuten van je 1ste uur is,dus je eerste uurong. 10 minuten korter is?
  • je een 'hall pass' nodig hebt als je naar de toilet witl?
  • bijna iedereen in de 'hallway' naar muziek luisterd?
  • als je een opdracht moet doen soms in de les ook naar muziek mag luisteren? En dat we zelfs laatst tijdens een toets muziek luisterde, omdat je brein hierdoor beter gaat werken?
  • de leraren het niet erg vinden als je kauwgom in hebt?
  • het inspelen met volleybal heel anders is? Je krijgt namelijk 2x 4 minuten om in te spelen, je hebt dan 2 velden over je beschikking. Je kunt dan bijvoorbeeld inslaan en verdedigen te gelijk.
  • ze hier natuurlijk aan 'doggie bags' doen?
  • iedereen met volleybal een haarband draagt? Ik de enigste zonder haarband ben?
  • je je schoolboeken niet hoeft te kaften?
  • Amerikanen in hun PYJAMABROEK naar school gaan?
  • je hier altlijd rechtsaf mag slaan ookal is het stoplicht rood? Je moet natuurlijk wel uitkijken of er geen auto aan komt
    Wink
  • je zelf je tax erbij op moet tellen als je iets koopt?

Dikke kus en knuffel vanuit het verre Amerika!

'Nothing is impossible, the word itself says I'm Possible'

Reacties

Reacties

wilma

hoi jette
wat leuk dat jullie eerste zijn geworden met volleybal dat komt vast omdat jij het team komt versterken ja waar zijn wij nederlanders niet goed in!!!!en wat fijn om te horen dat het goed met je gaat.toppie!!!


xxxxxxwilma

Gea ( moeder lauri)

Dag Jette, Ik dacht nu even iets op jou blog te schrijven. Ik vindt het leuk om je verhalen te lezen, zo ook van alle andere kanjers. Fijn dat het goed met je gaat. Jij beleeft veel en schrijft erg leuk. Wat al dat "lekkers"en "eten" betreft... de "spreuk" oet Twente telt niet voor jou.. wat een boer niet kent dat ettie niet..Volgens mij lust je alles... en gezelligheid kent bij jou geen grenzen.. Good goan.. Jette.. Ik blijf je site bezoeken.. Groetjes uit Holten.

Jette

Hai Gea,

Wat super leuk dat jij mijn avontuur mee volgt!
Haha de werd mij van alle kanten verteld dat je van alles moet proberen wat je tegenkomt, dus dat is dan ook wat ik doe ;) haha

Groetjes Jette

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active