My Year in Sterling Heights!

18 it is!

Hi there!

Cool

Met volleybal gaat alles goed, als spelverdeelster is erg wennen. Maar wel leuk, weer een andere uitdaging. 18 augustus hadden we de heledag een toernooi. We gingen weg om 8.00 uur en waren om 17.00 uur klaar. We hadden één keer een pauze van een half uurtje, dat was het. Het was dus een erg vermoeiende dag. Tijdens dit toernooi heeft 'Pops' (vader van coachs vrouw) mij een bijnaam gegeven en jawel het is 'Dutch'!

Tongue out
Dus zo word ik nu door hem genoemd. Jette wordt hier btw uitgesproken als Jetta.
19 augustus kwamen Mason en Molly (neefje en nichtje) bij ons, want hun ouders gingen naar Las Vegas. Diezelfde dag hadden we een verjaardagsfeestje van Brooklynn (nichtje), dus heb die dag heel wat nieuwe familieleden ontmoet!

Afgelopen dinsdag was het dan eindelijk zover, 18!!

Laughing

Ik wist niet zo goed wat ik moest verwachten, want ik ken eigenlijk nog helemaal niet zoveel mensen hier. Maar maandagavond kwam het team lagns, als verrassing, ik wist nergens van. (zie foto's). Nadat ze een tijdje bij mij waren geweest, hadden we een 'sleep-over' bij de aanvoerdster thuis. Dit was erg gezellig, maar misschien niet het slimste plan, want de volgende ochtend moesten we gewoon weer om 8.00 uur fris en fruitig op het veld staan!
Wink

Dinsdag avond ben ik samen met PJ en Mason naar een baseball game geweest van de Detroit Tigers. Dit was apart, want ik ben natuurlijk het goede voetbal en sfeer van FC Twente gewend. Bij baseball gaat alles zoooo sloom. Als de teams wisselen van veld en slag etc nemen ze alle tijd. Ze hebben een heel groot digitaal bord in het stadion en eens in de zoveel tijd staat er 'make some noise' en dan gaat iedereen klappen en schreeuwen. Mensen komen er ook niet alleen voor de game, er is een draaimolen, ontzettend veel voedselshops en nog veel meer andere spelletjes. Het is dus erg anders, maar wel leuk! Mason is echt super grappig en stelt 1000 vragen. Ik zat bijv. even met hem alleen in de auto, kwam er een andere auto voorbij rijden, Mason: wie is dat, wat doet die, waarom is hij hier, ken jij die, maar ik snap niet wat hij hier doet, etc. Enzo gaat dat de heledag door
Tongue out

Afgelopendonderdaghadden we weer de heledag toernooi. We vertrokken dit keer om 7.30, maar hadden nu gelukkig tussen door wel pauzes, dus was minder vermoeiend. We speelden deze dag niet goed, maar waren nog wel 2de geworden. Desondanks was de coach niet erg blij en de volgende dag hadden we dan ook een erg zwaare training!! Ik had vrijdagochtend eerst een afspraak met de counselor voor mijn vakken. Ayusa verplicht je om sommige vakken te nemen. We hadden die avond ervoor goed doorgenomen en waren er zo goed als uit welke vakken ik wou kiezen. Dit liep toch een beetje anders. Als ik mee wou doen met graduation moest ik nog een aantal verplichte vakken volgen. Heb besloten dat ik toch wel graag die 'experience' mee wil maken, dus heb nu de volgende vakken gekozen: English, Spanish, US History, pre calculus (wiskunde),US Government, Health, Environment, Astronomy. De eerste 4 zijn een heel semester, de laatste 4 een half semester.

Vrijdagavond gaf ik nog een verjaardagsfeestje voor het team. We hebben wat pizza gegeten en natuurlijk taart!! Het was een hele andere verjaardag dan als ik in Nederland zou hebben gehad, maar het was erg gezellig!

Laughing

Gisteren had een teamgenoot (ook een senior, er zijn maar 3 seniors met mij erbij in het volleybal team) mij uitgenodigd voor een pool-party bij haar thuis met haar vrienden. Dit was erg gezellig en was leuk om wat andere amerikaanse jongeren te ontmoeten. Vandaag hadden we een pool-party met het team bij een ander teamgenoot thuis. Ook hebben we posters gemaakt die in de 'gym' wordt gehangen, want we hebben morgen een toernooi thuis.

Aankomend weekend is het laatste weekend voordat de school begint en is dan ook een lang weekend (vrijdag tot maandag). We gaan in dit weekend naar de vader van PJ. Hij woont samen met Diann aan Gull Lake, dus dat wordt erg gezellig.

XOXO Dutch

'be so busy loving your life you have no time for hate, regret or fear'

Reacties

Reacties

Andre

Hi Dutch,

Nou, dat klinkt allemaal supergoed. Je komt toch nog wel terug?
Nog heel erg gefeliciteerd met je 18 de verjaardag.
Nog maar 3 jaar, mag je een biertje drinken.

Ik wist trouwens niet dat je kon billarten (Pool-party?).

Hier is alles "boring, as always". Zeker als ik jouw verhalen lees.

Geniet er lekker van

Go Titans.

Groetjes Andre

Ria

Heey meid

Wat super allemaal. Blij dat je het zo goed getroffen hebt.
Enjoy it.

XXX

Jette

Dankje Andre! Kom wel terug hoor en pool bedoel ik zwembad ;)

wilma

en natuurlijk komt ze terug anders kom ik haar persoonlijk halen mooi om te horen dat het goed met je gaat en dat je het leuk hebt!gr xxxxxxxxwilma

Gerda

Hee Jette

Mooi dat je het zo naar je zin hebt. En nog van harte met je verjaardag.

groetjes

Gerda

Jan Hills

Ik geloof dat ik ook maar naar Amerika ga. Ik kan alleen nog niet volleyballen.

Gea, Moeder van lauri

Dag Jette, Van harte gefeliciteerd met je 18e verjaardag.
Jij bent goed sportief bezig!.. Een fijne tijd in de USA gewenst..Groetjes..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active