My Year in Sterling Heights!

Informatie bijeenkomst, interviewbijeenkomst & ACCEPTATIE!

Hallo Allemaal!

Ik ga vanaf nu proberen mijn reisblog zo goed mogelijk bij te houden. Nu alles toch wel dichtbij komt begin ik met mijn avontuur vóór het verlossende mailtje van Travel Active.

Op 10 september 2011 had ik een informatie bijenkomst van Travel Active over een High School Year. Hier werd een uitgebreide presenatie gegeven over het High School programma van Travel Active. Ook waren hier oud-studenten aanwezig, die hun verhaal vertelden over hun ervaringen. Hierdoor werd ik nog enthousiaste over een High School Year in Amerika. Dus heb ik mij aangemeld voor een High School Year in Amerika en op 17 september was ik dan ook uitgenodigd voor een interview bijeenkomst. Samen met mijn vader vertrok ik op 17 september naar Arnhem. Terwijl mijn vader hier nog verder uitgebreide informatie kreeg over wat er nou precies gebeurd in zo'n jaar, was ik druk bezig met het maken van een luistertoets. Nouja druk bezig, waren die luistertoetsen op school ook maar zo makkelijk. Ze hadden al gezegt dat je je niet druk moest maken over die toesten, omdat het een toets was voor 'Chinezen'. En dat was ook zo, het was echt heel makkelijk.Je kreeg bijvoorbeeld 4 zinnnen 'he's playing football' , 'He plays football' , 'She's playing basketball' , 'He is playing basketball' één van deze zinnen werd dan letterlijk gezegd en dan moest ik de goede zin aankruizen (dus die zin die werd gezegd). Na deze luistertoets moest ik de grammatica toets maken. Deze toets werd op het einde wel wat moeilijker, maar over het algemeen ook weer een makkelijke toets. Toen ik klaar was met de toetsen, moest ik nog mijn interview doen. Ik had een interview met Bram die zelf een jaar High School gedaan heeft in Texas. Maar omdat hij als enige 3 mensen moesten interviewen en ik natuurlijk de derde persoon was, moest ik nog even wachten. Toen Bram eraan kwam, was iedereen al bijna klaar behalve ik, maar dat maakte mij niks uit. Ik was best wel zenuwachtig voor het interview, omdat het toch best wel bepalend is. Maar het was eigenlijk wel gezellig. Je moest Engels praten, maar als je het niet wist, mocht het ook in het Nederlands. Ook moch je ondertussen gewoond dingen aan hem vragen, zijn ervaringen enz. dus dat was ook wel fijn. Toen ik weer thuis kwam, werd het toch wel een keer tijd om mijn aanmeldingspakket in te vullen en op te sturen. Ik ben hier dan ook erg druk mee geweest en heb mijn pakket uiteindelijk op 11 oktober naar Travel Active gestuurd. De volgende dag kreeg ik al een mail dat is sommige dingen nog moest veranderen, maar voor de rest was alles goed. En op 10 november werd mijn pakket dan eindelijk naar Amerika gestuurd. Dit was best wel spannend, zou Amerika mij wel accepteren? Gelukkig kreeg ik gisteren het verlossende mailtje van Travel Active:

Gefeliciteerd! Je bent geaccepteerd voor het High School programma en dat wil zeggen dat je in de zomer van 2012 met Travel Active naar Amerika gaat.

Ik was echt super blij toen ik dit hoorde. In welke regio ik terecht kom weet ik nog niet, hier zal ik nog even op moeten wachten. Wel stuurt Travel Active binnenkort het High School Acceptatiepakket met daarin onder andre de High School handboeken voor mij en mijn ouders, zodat wij ons al verder kunnen voorbereiden op mijn High School avontuur.Ik kan het nog niet echt geloven, ik ga volgend jaar gewoon naar Amerika, tenminste als ik slaag en er zal nog een passend gastgezin voor mij moeten worden gevonden.

Tot zover mijn avontuur rond het High School Year in the USA!
Zodra ik meer weet, horen jullie het.

Liefs,
Jette

Reacties

Reacties

Nienke

AAAAAH echt super vet! Ik ga gelijk mijn e-mailadres invullen zodat ik op de hoogte blijf!

Lydia

Hey Jette!
Ik zit nu in Amerika met Travel active en ik kan je zeggen; het is een SUPER ervaring! ik weet nog precies dat ik net zo excited als jou was vorig jaar en dat het wachten op het gastgezin wel eeeeeuwen leek te duren haha. maar geloof me; heb geduld want het is het allemaal waard!
Als je ooit vragen hebt, of mijn verhaaltjes wil lezen, ik hou ook een blog bij: lydia-usa.reismee.nl

Gefeliciteerd met je acceptatie en nu maar hopen dat ze snel een gezin voor je vinden!:) liefs

Vincent

Ik weet zeker dat dit een geweldige ervaring wordt. Ontzettend gaaf dat je dit gaat doen. Heel mooi dat je er nu al zo mee bezig bent. Dat slagen zal wel lukken.

Jette

Dankje, pap! Denk ook dat het een geweldige ervaring word, heb er ook super veel zin in. Ik hoop dat ik slaag!

Jette

Gaaf dat jij nu in Amerika zit Lydia. Ja, ben ook heel benieuwd naar het gastgezin, maar duurt inderdaad nog wel even ;). Oké, leuk dat je ook een blog hebt. Kan ik al vast genieten van jou verhalen! Dankje!

Hhaha, dankje Nienke!

Ria

Hey meid. Nou gaat het toch echt gebeuren. (slik, slik).
Wordt vast een super ervaring. Xxx

Margit

Hoi Jette, wat ontzettend knap en leuk dat je dit gaat doen! Veel plezier met je voorbereiding en hopelijk vind je snel een gastgezin! Een ding,wat moet het volleybal-team nou zonder jou??

Andre

Wat een geweldig vooruitzicht.
Balen zeker dat het nog zo lang duurt.
Heel veel plezier. Ik weet zeker dat het geweldig wordt.

Groetjes

Eugenie

Hoi Jette, Super zeg! Geniet van deze ervaring en van dat prachtige land. We gaan je zeker missen! maar gelukkig ben je er nog even... groetjes

annie

Super mooi vooruitzicht voor je.
Dat wordt vast een hele mooie tijd daar in de USA

Succes met de voorbereiding.

Groetjes

Oma

Nou, ik ben d'r achter hoe dit werkt.
Van mij hoef je niet zo ver weg...
Maar ik vind het wel erg leuk voor jou en hoop dat je daar een goede tijd zult hebben.
Zullen we nog maar eerst sinterklaas gaan vieren?

Jette

@Ria. Komt wel goed hoor! Je hebt nog 2 andere 'leuke' kinderen :P! En krijgt er eentje voor mij weer, als het goed is ;) :P
@Margit. Dankje! Hhaa, dat kunnen ze ook wel zonder mij! ;)
@ Andre. Dankje! Ja, klopt. Het duurt nog zo lang, maarja het beloond zich ook ;)
@Eugenie. Dankje, zal ik zeker doen.
@Annie. Dankjewel, dat hoop ik ook!
@Oma. Hhaa goedzo! Dankjewel, en natuurlijk morgen nog eerst sinterklaas! Dat wil ik zeker niet missen, aangezien ik het volgend jaar niet kan vieren!

Jan

Dit lijkt mij ook wel wat. Kan ik nog mee?

Joke Evers

Geweldig Jette dat het allemaal gelukt is.
Het gastgezin komt vast wel goed.
Geniet nog even lekker thuis samen en alvast super
veel plezier en succes!
Gr. Joke Evers

Jette

@Jan. Nee, helaas kan dat niet meer! :(
@Joke. Dankje! Ja, hoop dat alles goed gaat. Het is in ieder geval nog nooit gebeurd dat er geen gastgezin is gevonden.

Carla

Hey Jette!

Gefeliciteerd! De eerste stappen zijn gezet ...
Gaat een bijzonder stukje van je leven worden!

Fijne sinterklaas,
liefs, Carla

Jette

Dankje, Carla!
Ja, dat denk ik ook. Heb er ook super vele zin in!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active