My Year in Sterling Heights!

Thanksgiving, Belieber and more...

Hii Dutchiess,

Zoals altijd vergeet ik wel iets te vertellen als ik net mijn verhaal heb geplaatst. Dat was ook vorige keer weer het geval, want ik wou het natuurlijk over verkiezingen hebben. Zoals julie nu vast allemaal wel gehoord hebben heeft Obama gewonnen. De meningen zijn hier erg verdeeld, de ene was voor Romney en de andere voor Obama. Maar wat heb ik nou eingelijk meegekregen van de elections. Opzich heb ik er niet zo heel veel van meegekregen, want we keken hier niet naar de debaten enzo. Wel werd er natuurlijk in government over gepraat en ook langs de straat staan mensen met borden, met stem voor Romney ofzo iets. Ik snap niet waarom ze dat doen, want het was steen koud en je bereikt er toch geen mensen mee, maarja dat is mijn mening, haha.

Zaterdag 10 november ben ik met Amy naar de bioscoop geweest, naar de film Taken 2. Dit is echt een goede film en als je Taken hebt gezien is het zeker een aanrader om naar deze film te gaan. Maar waarom ik eingelijk vertel dat ik naar de bios ben geweest is, omdat het hier wat anders gaat. Je koopt een kaartje (was maar $5 :O), maar je krijgt geen stoel aangewezen, dus je mag gaan zitten waar je wilt. Ook is er geen pauze tussen de film door, het gaat aan een stuk door.
Maandag ging Amy, Jacob, Lisa, PJ en ik naar een basketball wedstrijd van de Detroit Pistons. Afgelopen jaren waren ze altijd heel goed geweest, maar dit jaar niet. Ze hebben alles nog verloren, dus ook de wedstrijd die wij gezien hebben. Maar was erg leuk om mee te maken, want ze maken er een hele show omheen. Hier is een filmpje daarvan: http://www.youtube.com/watch?v=1mLkZcympyk&feature=plcp

Donderdag hadden we een early release day, dat betekent dat we alleen de eerste 3 uur naar school hoefden. Amy, CC, Jacob, een vriend van Jacob en ik gingen naar Airtime Trampoline. Ze hebben hier overal trampolines staan, en je kon dodge ball (soort van trefbal) spelen op trampolines en ook kon je dunken met een basketball. Was echt super vet!
Vrijdag had Michigan een ice hockey wedstrijd en daar ben ik met Lisa, PJ en een dochter van een vriend van hun naar toe geweest. Ice hockey is echt super vet om te zien! En vooral omdat het in een ‘college' was is het nog leuker. Volgens mij is ‘college' hier echt de beste tijd van je leven. Het ziet er allemaal zo leuk en gezellig uit! Alle studenten zijn erg enthousiast voor hun eigen team en hebben dan ook allerlei dansen en liedjes, erg leuk.
Zaterdag ben ik met Lisa wezen shoppen, met natuurlijk overal kerstmuziek! We gingen naar een ‘mall' waar ik nog niet geweest was, en omg die was echt mega groot. Ze hebben daar allemaal outlet winkels, dus de winkels waren echt mega, maar wel super leuk natuurlijk.
Zondag hadden we volleybal banquet van onze school. Dit betekent dat alles volleybal teams (3 in totaal) samen met hun ouders bij elkaar komen en samen gaan eten en daarna houd elke coach een speach en ook moesten de seniors een speach houden. Dat betekende dus dat ik dat ook moest doen. Ik was natuurlijk erg zenuwachtig, maar opzich ging het wel goed. Ik begon in het Nederlands en was geniaal om al die gezichten te zien, haha. Heb iedereen aan het lachen gekregen, maar ook aan het huilen.

Maandag was weer een gewone schooldag. Ik ging langs mijn counselor, omdat ze iets voor mij moest ondertekenen. Wat bleek.... ik krijg hier helemaal geen diploma, dus ik hoef de vakken die daarvoor nodig zijn dus helemaal niet te volgen. Ik kan wel meelopen met graduation, maar daarvoor heb ik geen speciale vakken voor nodig. Dus de vakken die ik dit semester heb gekozen, zoals bijv. government had ik dus helemaal niet hoeven kiezen. In januari start een nieuwe semester, dus mijn rooster zal er wel anders uitzien dan dat ik in het begin heb gezegt, want ik ga waarschijnelijk van vakken veranderen. 's Avonds hadden we nog een banquet, maar dan All County banquet. Ik was 2de team All County en 1ste team All Conference. Dit betekent dat als ze een team zouden maken van de macob county (deel van een staat, 6 verschillende competities en elke competitie heeft ong. 10 teams en elk team heeft ong. 12 spelers), dan zou ik in dat 2de team zitten en als ze een team zouden maken van alleen onze conference (onze competitie) zou ik in het 1ste team zitten. In totaal heb ik 132 sets gespeeld en heb ik 644 keer aangevallen, waarvan ik 203 kills had. Had ik in totaal 389 serves, waarvan 42 aces en 207 serving points. In totaal 48 blocks, 335 digs (verdediging pass), heb ik 262 ballen gespelverdeeld en 374 goede passes na een serve. Dus dat is aardig wat in zo'n korte tijd, om je een idee te geven hoe intensief het is. Deze week hoefde ik maar 2 dagen naar school i.v.m. thanksgiving.
Woensdag ben ik naar JUSTIN BIEBER geweest samen met Amy, CC en Kevin. Dit was erg leuk. Ookal was ik niet echt een fan van JB, vind sommige liedjes wel leuk. Hij is erg goed live en maakt er een mooie show van. Was echt heel erg leuk om mee te maken! Wat ik vooral mooi vind van zijn concert is, dat het niet alleen om het zingen gaat, maar dat je ook veel te weten komt over zijn achtergrond en hij heeft het zeker niet makkelijk gehad. Hier is een filmpje die ik zelf hebgemaakt over hoe ik de avond met mijn initailen genoot (lol) heb beleefd: http://www.youtube.com/watch?v=CQyrFAE8J18&feature=plcp

Donderdag was het dan eindelijk thanksgiving. Donderdag ochtend ben ik met PJ naar een thanksgiving parade geweest in Detroit. Dit doet me denken aan carnaval, alleen met carnaval zijn de mensen gekker en dansen ze meer, haha. We hielden thanksgiving bij ons thuis, dus Lisa en haar moeder waren druk bezig met alles voor te bereiden. Lisa's ouders kwamen over en we hebben gezellig met ze 5en gegeten. Maar wat eet je nu eingelijk met thanksgiving? Natuurlijk turkey en de ‘stuffing' voor de turkey en aardappelpuree, sweet potatoes, boontjes en als nagerecht pumpkinroll en pumpkinpie, erg lekker allemaal.
Vrijdag was het Black Friday, maar ik heb hier niet aan meegedaan. Lisa doet het nooit en ik had er ook geen behoefte aan om dit te doen, want ik zou me toch dood erger aan al die mensen, ik ken mezelf, haha. Wel zijn we naar een jewelry show geweest. Dit is gewoon in een groot gebouw en daar staan allemaal kraampjes waar je sieraden, tassen, sjaals, etc. kunt kopen.
Dit weekend zijn we naar PJ's vader geweest en hebben we daar nog even ‘thanksgiving' gevierd. Dit was erg gezellig.

Ook heb ik mijn eerste rapport gekregen afgelopen week. Allemaal A's en één B, dus dat is toch best goed. Ook heb ik me aangemeld voor Spanish club. November staat hier in het teken van No Shave November ook wel Movember genoemd. Dit betekent dat mannen hun snor niet mogen scheren. Ze willen hiermee aandacht geven aan mannelijk kanker.
Vandaag is het Cyber Monday, dat betekent dat je nu i.p.v. in de winkels korting hebt, nu korting hebt met online shopping!

Ik vind het echt super leuk dat julie mij volgen en de berichtjes die julie achterlaten te lezen. Christmas en Florida komen nu toch wel erg dichtbij en heb er super veel zin in!!

Wist je datjes...?

  • Je hier maar 1x per dag pauze hebt?
  • Ze hier overal een ‘Michigan left' hebben? Dit is een kruispunt waarbij links afslaand verkeer rechtsaf moet slaan en moet omkeren.
  • Je altijd rietjes krijgt in een restaurant?
  • Je nooit les uitval hebt? Er is atlijd wel een invaller.
  • Ze overal van die waterfontijntjes hebben in school?

Heel veel liefs,

Jette

'Never Say Never'

Reacties

Reacties

Nienke

Maar goed dat wij geen 'Michigan left' hebben ;)
En ik wil ook z'n zaal met trampolines!!

Jan Hills

Ha Jette,
Ik was al bang dat je je zou gaan vervelen na dat intensieve volleybal, maar ik zie dat er nog veel meer valt te beleven bij jou in de buurt.
Het ga je goed

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active